Spēles uz kāpšanas sienām
14. maijs, 2015 pl. 23:25
Spēlēt spēles uz kāpšanas sienas ir vienkārši jautri un tas ir arī ļoti lietderīgi iedrošinot jaunos kāpējus izmantot kāpšanas sienu. Vienlaicīgi, spēlējot spēles, kāpēji var iesildīties fiziski un garīgi, iemācīties jaunus tehniskos elementus un pilnveidot fizisko formu. Kāpšanas sienai jābūt attiecīgi sagatavotai, lai visi dalībnieki varētu viegli izpildīt spēles nosacījumus – uz sienas jābūt pietiekoši daudz aizķerēm gan rokām, gan kājām. Tām ir jābūt pietiekoši lielām, lai visi dalībnieki varētu salīdzinoši viegli pie tām noturēties un arī kāpt vienā vai otrā virzienā. Spēlējot spēles uz kāpšanas sienas, jāņem vērā vairāki drošības tehnikas noteikumi. Ir ļoti svarīgi par tiem informēt spēļu dalībniekus:
- nekad nekāpt augstāk par drošības robežu (2.5-3m atkarībā no vecuma un seguma zem sienas)
- nekad nekāpt virs cita kāpēja
- vienmēr nokāp no sienas nevis nolekt –lekšana ir bīstama, īpaši, ja apakšā nav drošības paklāju
Spēļu skaits ir neierobežots, jo jebkurš var izdomāt jaunas spēles balstoties uz savu pieredzi un radošo domāšanu. Tomēr lai dotu vispārējo priekšstatu tās var iedalīt vairākās kategorijās:
- Prasmju spēles. Šajā uzdevumā jūs liekat dalībniekiem kāpjot izpildīt papildus uzdevumus. Lieciet tiem zīmēt, rakstīt, rēķināt, novilkt vai uzvilkt drēbes, mest un ķert lietas, savākt vai noslēpt kārtis. Pieredzējušāki kāpēji var mēģināt apgriezties otrādi, iesieties virvē, ieāķēt virvi.
- „Invalīdu spēles” Kā norāda nosaukums jūs dalībniekiem atņemat kādu no viņu maņām, vai ķermeņa daļām. Jūs varat likt tiem kāpt ar aizsietām acīm, cimdos, ar somu uz muguras, ar tikai vienu kāju vai roku, izmantojot tikai 4,3,2 vai 1 pirkstus, turot rokās bumbiņu, starp pirkstiem ieliekot pudeles korķus.
- Partneru spēles. Var likt partneriem transportēt lietas, paiet viens otram garām, kāpt ar kopā sasietām rokām vai kājām, vai ar starp abiem saspiestu balonu. Var izmantot ēnu kāpšanu, kad otrais precīzi atkārtot pirmā soļus un kustības vai satvert tikai partnera norādītas aizķeres. Vislielāko jautrību tomēr izraisa noķer mani spēles.
- Vadītas spēles. Šeit, protams, iespējama maršrutu kāpšana, bet kāpējiem var likt sekot noteiktai līnijai ( novilktai ar diegu vai krītu). Var likt meklēt skaitļus vai burtus.
- Komandas spēles. Kāpējus var sadalīt komandās, likt tiem izvēlēties komandas nosaukumu un pēc tam izveidot to uz sienas ar saviem ķermeņiem, vai noiet sienas gabalu visai komandai konkrētā laika periodā.